1.11.2011

Dale Cooper Quartet And The Dictaphones - Parole De Navarre

Gdybym miał prochowiec...

...przesiadywałbym pewnie w zasnutych dymem papierosów knajpach, popijając z wolna whisky i spoglądając spod ronda kapelusza na sąsiednie stoliki obstawione przez równie podejrzanych i podejrzliwych typków jak ja. W tle (ale nie będąc tłem) sączyłaby się muzyka Dale Cooper Quartet And The Dictaphones.

Nie mam jednak prochowca, w kapeluszu mi nie do twarzy, a i mam nadzieję, że podejrzanego delikwenta nie będzie mi dane spotkać w najbliższą niedzielę w krakowskich Fortach Kleparz, gdzie odbędzie się drugi w Polsce (pierwszy będzie miał miejsce dzień wcześniej w poznańskim Klubie Pod Minogą) koncert francuskiej dark-jazzowej grupy Dale Cooper Quartet And The Dictaphones (czy sama nazwa nie budzi zainteresowania?). Nie ukrywam, że mimo wydanej jednej płyty, stoją oni w mojej małej hierarchii kapel dark-jazzowych wyżej niż Bohren And The Club Of Gore, czy The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble (których również gorąco polecam). Wkrótce umocnią się oni na pozycji lidera, ponieważ lada dzień pojawi się kolejny krążek, którego próbkę możemy usłyszeć TUTAJ.
Tymczasem zapraszam do odsłuchu i zakupu "Parole De Navarre", albumu wydanego w roku 2006 po raz pierwszy i jego reedycji sprzed niespełna dwóch lat. Klasyka gatunku, która będzie wyśmienicie smakować w te jesienno-zimowe wieczory.

Artist: Dale Cooper Quartet And The Dictaphones
Album: "Parole De Navarre" [2006]
Youtube: "Aucun Cave" , "Ta Grenier"
PURCHASE
download

Brak komentarzy: